Przejdź do głównej zawartości

W marcu jak w garncu! Czyli marcowe dodawanie i odejmowanie

Witamy powoli wiosnę.
Mówimy o pogodzie, przyrodzie, ale czemu tego nie wykorzystać w matematyce?
Doskonalenie dodawania i odejmowania w danym zakresie np. w pierwszej klasie w zakresie 20.
Nauczyciel rysuje na tablicy garnki
z przykrywkami, na nich zapisujemy konkretną liczbę np. 10. W garnku będą znajdowały się działania, których wynik wynosi 10. Zabawa dla całej klasy, możliwość sprawdzenia umiejętności w rachowaniu. Dzieciaki chętnie biorą w tym udział. 
Podkreślam, to żeby wyciągać uczniów, którzy nie chętnie chcą występować przed klasą. Starajmy się ich zachęcić mówiąc np. Masz jakiś pomysł? Podziel się z nami! Proszę, spróbuj.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Dyskursy wczesnej edukacji - przegląd

 Chciałabym po krótce zaprezentować dyskursy wczesnej edukacji, podając za D. Klus-Stańską. Myślę, że to przydatne treści, między innymi do rozmowy na temat przyszłości polskiej oświaty, czy też obrania własnego kierunku pracy. Dyskurs funkcjonalistyczno-behawiorystyczny Podejście to ma swoje źródła w funkcjonalizmie i behawioryzmie: funkcjonalizm - rzeczywistość jest zorganizowana, przewidywalna, trwała. Głównym celem wszelkiej działalności jest utrzymywanie system społecznego w stanie równowagi i porządku (zamierzone cele i efekty). behawioryzm - wszystkie zmiany w zachowaniu dają się zaplanować, wywołać i utrwalić dzięki stałemu, konsekwentnemu oddziaływaniu odpowiednio zaprojektowanych bodźców wzmacniających (nagroda) lub wzmocnień negatywnych (kara*). Założeniem tego dyskursu jest m.in. to, iż w identycznych warunkach zewnętrznych różniący się od siebie uczniowie osiągają takie same rezultaty. Podejście to bazuje również na tym, że rozwojem ucznia jest każda zmiana zgodna z oc...

Jak zwierzęta przygotowują się do zimy?

Prezentacja o przygotowaniu zwierząt do zimy stworzona dla uczniów klas 1-3 za pomocą platformy Genially. Prezentacja interaktywna Jak zwierzęta przygotowują się do zimy?

Więcej, mniej, tyle samo - porównywanie liczebności zbiorów

Filmik instruktażowy dla dzieci (na czas edukacji zdalnej) dotyczący porównywania liczebności zbiorów. Pod tym linkiem znajduje się przykładowy krokodylek do porównywania.