Najwcześniej u dzieci, bo już w przedszkolu, kształtuje się aspekt kardynalny i porządkowy liczby naturalnej, następnie w edukacji wczesnoszkolnej - miarowy, algebraiczny, wartości umownej.
W każdym z tych zakresów wymagane jest ćwiczenie umiejętności z nim związanych.
Jednym z wielu przykładów z wykorzystaniem figur geometrycznych jest określanie ich miejsca w rzędzie. Uczniowie zapytani, np. Który z kolei jest kwadrat od lewej strony? udzielają odpowiedzi.
Kolejnym zadaniem sprzyjającym doskonaleniu aspektu porządkowego liczby naturalnej u uczniów są ćwiczenia z korkami (tak, zwykłymi korkami, przeznaczonymi do recyklingu). Wybieramy korki małe i duże, w różnych kolorach (ważne by uczniowie mieli przed sobą ten sam zestaw). Nauczyciel daje wskazówki ułożenia rzędu z korków, np. Ułóżcie tak, aby mały, niebieski korek był drugi od lewej.
Świetna zabawa dla uczniów, przy której doskonalą swoje umiejętności.
Czego potrzebujesz?
W każdym z tych zakresów wymagane jest ćwiczenie umiejętności z nim związanych.
Jednym z wielu przykładów z wykorzystaniem figur geometrycznych jest określanie ich miejsca w rzędzie. Uczniowie zapytani, np. Który z kolei jest kwadrat od lewej strony? udzielają odpowiedzi.
Kolejnym zadaniem sprzyjającym doskonaleniu aspektu porządkowego liczby naturalnej u uczniów są ćwiczenia z korkami (tak, zwykłymi korkami, przeznaczonymi do recyklingu). Wybieramy korki małe i duże, w różnych kolorach (ważne by uczniowie mieli przed sobą ten sam zestaw). Nauczyciel daje wskazówki ułożenia rzędu z korków, np. Ułóżcie tak, aby mały, niebieski korek był drugi od lewej.
Świetna zabawa dla uczniów, przy której doskonalą swoje umiejętności.
Czego potrzebujesz?
- Karty z figurami geometrycznymi
- Magnesy
- Korki różnej wielkości, w różnych kolorach
Komentarze
Prześlij komentarz