Przejdź do głównej zawartości

Witamy w szkole!

1. września za pasem! Jak przywitać nowych uczniów by czuli się w szkole bezpiecznie?

Przeglądając wiele forów nauczycielskich, kilka lat temu trafiłam na list powitalny. Wiele ciepłych słów skierowanych do dziecka, odczytane w domu przez rodziców może choć trochę umili uczniowi pobyt w szkole. 

Założyłam sobie, że jeżeli otrzymam wychowawstwo w klasie pierwszej, to ten pomysł wykorzystam. I tak się własnie stało.

Wydrukowałam dla każdego dziecka imienny list, pod którym się podpisałam. Zostaną one wręczone dzieciakom 1. września podczas pierwszego dnia w szkole. 

Treść listu zależy tylko i wyłącznie od Was! 

List, który ja znalazłam w zasobach internetu, z moim małymi zmianami brzmi następująco:


Droga ***!

        Miło mi Cię powitać w Naszej Szkole. Od dzisiaj będziesz tutaj przychodziła niemal codziennie, więc można powiedzieć, że ta Szkoła stanie się dla Ciebie drugim domem.

Na zajęciach będziemy wspólnie odkrywać świat, uczyć się czytać, pisać i liczyć, poznasz wiele interesujących rzeczy!

Poznasz też nowych Kolegów i nowe Koleżanki.

Życzę Ci, abyś codziennie z radością przychodziła do klasy i nauczyła się jak najwięcej! Ja postaram się, aby te najbliższe trzy lata były dla Ciebie niesamowitą przygodą!


Twoja nauczycielka,

***

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Dyskursy wczesnej edukacji - przegląd

 Chciałabym po krótce zaprezentować dyskursy wczesnej edukacji, podając za D. Klus-Stańską. Myślę, że to przydatne treści, między innymi do rozmowy na temat przyszłości polskiej oświaty, czy też obrania własnego kierunku pracy. Dyskurs funkcjonalistyczno-behawiorystyczny Podejście to ma swoje źródła w funkcjonalizmie i behawioryzmie: funkcjonalizm - rzeczywistość jest zorganizowana, przewidywalna, trwała. Głównym celem wszelkiej działalności jest utrzymywanie system społecznego w stanie równowagi i porządku (zamierzone cele i efekty). behawioryzm - wszystkie zmiany w zachowaniu dają się zaplanować, wywołać i utrwalić dzięki stałemu, konsekwentnemu oddziaływaniu odpowiednio zaprojektowanych bodźców wzmacniających (nagroda) lub wzmocnień negatywnych (kara*). Założeniem tego dyskursu jest m.in. to, iż w identycznych warunkach zewnętrznych różniący się od siebie uczniowie osiągają takie same rezultaty. Podejście to bazuje również na tym, że rozwojem ucznia jest każda zmiana zgodna z oc...

Jak zwierzęta przygotowują się do zimy?

Prezentacja o przygotowaniu zwierząt do zimy stworzona dla uczniów klas 1-3 za pomocą platformy Genially. Prezentacja interaktywna Jak zwierzęta przygotowują się do zimy?

Więcej, mniej, tyle samo - porównywanie liczebności zbiorów

Filmik instruktażowy dla dzieci (na czas edukacji zdalnej) dotyczący porównywania liczebności zbiorów. Pod tym linkiem znajduje się przykładowy krokodylek do porównywania.