Przejdź do głównej zawartości

Czytamy lektury

Zapoznawanie dzieci z literaturą to rzecz ważna. Jak omawiać lektury w młodszych klasach? Oto zagadka!

W moje klasie pierwszej lektury czytamy razem, na lekcji. Po wysłuchaniu dokładnie je omawiamy, zastanawiamy się nad różnymi wątkami, bohaterami, próbujemy stworzyć własny ciąg dalszy historii bądź zakończenie.

Przygotowuję dzieciakom również karty pracy do lektury, które każdy składa w swoim "lekturniku" stworzonym ze skoroszytu i koszulek na dokumenty.

Zadania do lektur są różne od kolorowania bohaterów do pisania własnych opowiadań (w klasie 3).

Pomysłów jest tak wiele,
jak nauczycieli: można wykorzystać kodowanie, szyfrowanie.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Dyskursy wczesnej edukacji - przegląd

 Chciałabym po krótce zaprezentować dyskursy wczesnej edukacji, podając za D. Klus-Stańską. Myślę, że to przydatne treści, między innymi do rozmowy na temat przyszłości polskiej oświaty, czy też obrania własnego kierunku pracy. Dyskurs funkcjonalistyczno-behawiorystyczny Podejście to ma swoje źródła w funkcjonalizmie i behawioryzmie: funkcjonalizm - rzeczywistość jest zorganizowana, przewidywalna, trwała. Głównym celem wszelkiej działalności jest utrzymywanie system społecznego w stanie równowagi i porządku (zamierzone cele i efekty). behawioryzm - wszystkie zmiany w zachowaniu dają się zaplanować, wywołać i utrwalić dzięki stałemu, konsekwentnemu oddziaływaniu odpowiednio zaprojektowanych bodźców wzmacniających (nagroda) lub wzmocnień negatywnych (kara*). Założeniem tego dyskursu jest m.in. to, iż w identycznych warunkach zewnętrznych różniący się od siebie uczniowie osiągają takie same rezultaty. Podejście to bazuje również na tym, że rozwojem ucznia jest każda zmiana zgodna z oc...

Jak zwierzęta przygotowują się do zimy?

Prezentacja o przygotowaniu zwierząt do zimy stworzona dla uczniów klas 1-3 za pomocą platformy Genially. Prezentacja interaktywna Jak zwierzęta przygotowują się do zimy?

Więcej, mniej, tyle samo - porównywanie liczebności zbiorów

Filmik instruktażowy dla dzieci (na czas edukacji zdalnej) dotyczący porównywania liczebności zbiorów. Pod tym linkiem znajduje się przykładowy krokodylek do porównywania.