Przejdź do głównej zawartości

Instrumenty muzyczne własnej roboty

 Większość dzieci uwielbia muzykę, zabawę przy niej, śpiewanie, taniec. 

U nas większość lekcji muzyki to śpiew, taniec, zabawa przy znanych i lubianych rytmach. Przerwy też można spędzać tańcząc :)

Dzieci miały za zadanie wykonanie własnej grzechotki. Samodzielnie przesypywały ryż, zaklejały (z pomocą nauczyciela) i co najważniejsze - ozdabiały! Instrumenty wyszły piękne, kolorowe. Kreatywnośc nie zna granic.

Co ćwiczymy robiąc i korzystając z tego rodzaju pomocy dydaktycznych?

  • mototrykę małą - przesypywanie, chwyt, wydzieranie, wyklejanie
  • wykonywanie schematów i tematów rytmicznych
  • eksperymentowanie i poszukiwanie dźwięków

Czego potrzebujesz?

  • rolki po papierze, reklamówkach 
  • taśma klejąca (malarska, polecam niebieską)
  • ryż, makaron, groch, fasola - co kto woli
  • łyżeczka
  • krepina, papier kolorowy
  • klej


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Dyskursy wczesnej edukacji - przegląd

 Chciałabym po krótce zaprezentować dyskursy wczesnej edukacji, podając za D. Klus-Stańską. Myślę, że to przydatne treści, między innymi do rozmowy na temat przyszłości polskiej oświaty, czy też obrania własnego kierunku pracy. Dyskurs funkcjonalistyczno-behawiorystyczny Podejście to ma swoje źródła w funkcjonalizmie i behawioryzmie: funkcjonalizm - rzeczywistość jest zorganizowana, przewidywalna, trwała. Głównym celem wszelkiej działalności jest utrzymywanie system społecznego w stanie równowagi i porządku (zamierzone cele i efekty). behawioryzm - wszystkie zmiany w zachowaniu dają się zaplanować, wywołać i utrwalić dzięki stałemu, konsekwentnemu oddziaływaniu odpowiednio zaprojektowanych bodźców wzmacniających (nagroda) lub wzmocnień negatywnych (kara*). Założeniem tego dyskursu jest m.in. to, iż w identycznych warunkach zewnętrznych różniący się od siebie uczniowie osiągają takie same rezultaty. Podejście to bazuje również na tym, że rozwojem ucznia jest każda zmiana zgodna z oc...

Jak zwierzęta przygotowują się do zimy?

Prezentacja o przygotowaniu zwierząt do zimy stworzona dla uczniów klas 1-3 za pomocą platformy Genially. Prezentacja interaktywna Jak zwierzęta przygotowują się do zimy?

Więcej, mniej, tyle samo - porównywanie liczebności zbiorów

Filmik instruktażowy dla dzieci (na czas edukacji zdalnej) dotyczący porównywania liczebności zbiorów. Pod tym linkiem znajduje się przykładowy krokodylek do porównywania.