Przejdź do głównej zawartości

Odczytywanie godzin na zegarze

 Zegar to niełatwa sprawa. Czasu nie widzimy, nie możemy go dotknąć, co utrudnia nam całą sprawę.

Czas rozumiemy na różne sposoby:

  • dni tygodnia - system siódemkowy
  • miesiące - system dwunastkowy
  • doba - system 24
  • zegar - 12 godzin - sześćdziesiąt minut - sześćdziesiąt sekund
Polecam zajrzeć do "Dziecięca matematyka dwadzieścia lat później" prof. E. Gruszczyk-Kolczyńskiej. Zalecane jest, aby naukę podczytywania godzin na zegarze, obliczeń kalendarzowych rozpocząć od rytmicznej organizacji czasu: kalendarz przeżyć (rytmy).

Kiedy dzieci w ten sposób zostaną przygotowane do nauki w szkole, zegar i obliczenia kalendarzowe nie powinny stanowić trudności dla dzieci. 

Przedstawiam Wam zegar
(tarczę ze wskazówkami), który wykonały dzieciaki. Zalaminowaliśmy całą pracę, aby służyła nam na dłużej. Wskazówki przyklejone są na gumę mocującą, która z łatwością odkleja się i ponownie przykleja do zalaminowanej kartki.

Czego potrzebujesz?
  • szablon tarczy zegara i wskazówek
  • kolorowe kartki
  • laminarka, folie do laminowania
  • guma mocująca 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Dyskursy wczesnej edukacji - przegląd

 Chciałabym po krótce zaprezentować dyskursy wczesnej edukacji, podając za D. Klus-Stańską. Myślę, że to przydatne treści, między innymi do rozmowy na temat przyszłości polskiej oświaty, czy też obrania własnego kierunku pracy. Dyskurs funkcjonalistyczno-behawiorystyczny Podejście to ma swoje źródła w funkcjonalizmie i behawioryzmie: funkcjonalizm - rzeczywistość jest zorganizowana, przewidywalna, trwała. Głównym celem wszelkiej działalności jest utrzymywanie system społecznego w stanie równowagi i porządku (zamierzone cele i efekty). behawioryzm - wszystkie zmiany w zachowaniu dają się zaplanować, wywołać i utrwalić dzięki stałemu, konsekwentnemu oddziaływaniu odpowiednio zaprojektowanych bodźców wzmacniających (nagroda) lub wzmocnień negatywnych (kara*). Założeniem tego dyskursu jest m.in. to, iż w identycznych warunkach zewnętrznych różniący się od siebie uczniowie osiągają takie same rezultaty. Podejście to bazuje również na tym, że rozwojem ucznia jest każda zmiana zgodna z oc...

Jak zwierzęta przygotowują się do zimy?

Prezentacja o przygotowaniu zwierząt do zimy stworzona dla uczniów klas 1-3 za pomocą platformy Genially. Prezentacja interaktywna Jak zwierzęta przygotowują się do zimy?

Więcej, mniej, tyle samo - porównywanie liczebności zbiorów

Filmik instruktażowy dla dzieci (na czas edukacji zdalnej) dotyczący porównywania liczebności zbiorów. Pod tym linkiem znajduje się przykładowy krokodylek do porównywania.