Przejdź do głównej zawartości

Jak ten czas leci - odczytywanie informacji z kalendarza

 Zegar, kalendarz, miesiące, dni tygodnia - to tematy często sprawiające dzieciom trudności. Staram się to prezentować w taki sposób, aby było im to łatwo zrozumieć. PRAKTYCZNIE!

Kiedy nazwy dni tygodnia, miesięcy zostały opanowane, przechodzimy do odczytywania informacji z kalendarza. 

Zadaniem dzieci, w parach, było ułożenie kartoników z nazwami miesięcy według ich kolejności (jednego miesiąca brakowało, zadaniem uczniów było dopisanie go). Kiedy już ułożyli miesiące, sprawdziliśmy wspólnie poprawność wykonania zadania, przeszliśmy do odczytywania informacji z kartki z kalendarza:

  • Jaki miesiąc przedstawia nasza karta? Dopasuj go do odpowiedniego kartonika.
  • Który rok przedstawiony jest na karcie?
  • Od jakiego dnia tygodnia rozpoczyna się tydzień na tej karcie z kalendarza?
  • Zaznacz niebieską nakrętką 3. dzień miesiąca. Jaki to dzień tygodnia? (zadania dla dzieci dostosowuje np. do kart, ich czytelności, możliwości
    dzieci)

Czego potrzebujesz?

  • kartoniki z nazwami miesięcy (jednego/dwóch/trzech (zależy od stopnia trudności) miesięcy brakuje)
  • karty z kalendarza
  • kolorowe nakrętki/guziki itp.


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Dyskursy wczesnej edukacji - przegląd

 Chciałabym po krótce zaprezentować dyskursy wczesnej edukacji, podając za D. Klus-Stańską. Myślę, że to przydatne treści, między innymi do rozmowy na temat przyszłości polskiej oświaty, czy też obrania własnego kierunku pracy. Dyskurs funkcjonalistyczno-behawiorystyczny Podejście to ma swoje źródła w funkcjonalizmie i behawioryzmie: funkcjonalizm - rzeczywistość jest zorganizowana, przewidywalna, trwała. Głównym celem wszelkiej działalności jest utrzymywanie system społecznego w stanie równowagi i porządku (zamierzone cele i efekty). behawioryzm - wszystkie zmiany w zachowaniu dają się zaplanować, wywołać i utrwalić dzięki stałemu, konsekwentnemu oddziaływaniu odpowiednio zaprojektowanych bodźców wzmacniających (nagroda) lub wzmocnień negatywnych (kara*). Założeniem tego dyskursu jest m.in. to, iż w identycznych warunkach zewnętrznych różniący się od siebie uczniowie osiągają takie same rezultaty. Podejście to bazuje również na tym, że rozwojem ucznia jest każda zmiana zgodna z oc...

Jak zwierzęta przygotowują się do zimy?

Prezentacja o przygotowaniu zwierząt do zimy stworzona dla uczniów klas 1-3 za pomocą platformy Genially. Prezentacja interaktywna Jak zwierzęta przygotowują się do zimy?

Więcej, mniej, tyle samo - porównywanie liczebności zbiorów

Filmik instruktażowy dla dzieci (na czas edukacji zdalnej) dotyczący porównywania liczebności zbiorów. Pod tym linkiem znajduje się przykładowy krokodylek do porównywania.