Zegar, kalendarz, miesiące, dni tygodnia - to tematy często sprawiające dzieciom trudności. Staram się to prezentować w taki sposób, aby było im to łatwo zrozumieć. PRAKTYCZNIE!
Kiedy nazwy dni tygodnia, miesięcy zostały opanowane, przechodzimy do odczytywania informacji z kalendarza.
Zadaniem dzieci, w parach, było ułożenie kartoników z nazwami miesięcy według ich kolejności (jednego miesiąca brakowało, zadaniem uczniów było dopisanie go). Kiedy już ułożyli miesiące, sprawdziliśmy wspólnie poprawność wykonania zadania, przeszliśmy do odczytywania informacji z kartki z kalendarza:
- Jaki miesiąc przedstawia nasza karta? Dopasuj go do odpowiedniego kartonika.
- Który rok przedstawiony jest na karcie?
- Od jakiego dnia tygodnia rozpoczyna się tydzień na tej karcie z kalendarza?
- Zaznacz niebieską nakrętką 3. dzień miesiąca. Jaki to dzień tygodnia? (zadania dla dzieci dostosowuje np. do kart, ich czytelności, możliwości
dzieci)
Czego potrzebujesz?
- kartoniki z nazwami miesięcy (jednego/dwóch/trzech (zależy od stopnia trudności) miesięcy brakuje)
- karty z kalendarza
- kolorowe nakrętki/guziki itp.
Komentarze
Prześlij komentarz