Przejdź do głównej zawartości

Własna notatka


 Własna notatka - niby tak banalne, ale jakie efekty możemy dzięki niej osiągnąć. Ważne, aby przedstawić ją dzieciakom w dobrym świetle - jest moja, jest mi przydatna, jest stworzona z najważniejszych dla mnie informacji, jest stworzona na mój sposób, najbardziej dla mnie przystępny. 

Własne notatki zaczęłam już zlecać dzieciakom pod koniec pierwszej klasy. W drugiej klasie pracujemy z nią już coraz częściej. Staram się prezentować moich uczniom różne sposoby notowania - nie "suchy" tekst a dużo kolorów, rysunki, mapy myśli, hasła, skojarzenia - wszystkim jest to doskonale znane. 

Najważniejsze moim zdaniem to zachęcić i pokazać jej dobrą stronę, aby nie była kojarzona z monotonnym pisaniem. Zamiast " Jeju, znowu zeszyt, znowu pisanie" możemy usłyszeć "Kiedy znowu będziemy pisać własną notatkę? O tak, notatka!

Co dzięki temu ćwiczymy?

  • wyszukiwanie najważniejszych informacji
  • rozplanowanie przestrzeni w zeszycie 
  • ćwiczenia grafomotoryczne 
  • ćwiczenia w przepisywaniu
  • ćwiczenia w rozwijaniu zdań 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Dyskursy wczesnej edukacji - przegląd

 Chciałabym po krótce zaprezentować dyskursy wczesnej edukacji, podając za D. Klus-Stańską. Myślę, że to przydatne treści, między innymi do rozmowy na temat przyszłości polskiej oświaty, czy też obrania własnego kierunku pracy. Dyskurs funkcjonalistyczno-behawiorystyczny Podejście to ma swoje źródła w funkcjonalizmie i behawioryzmie: funkcjonalizm - rzeczywistość jest zorganizowana, przewidywalna, trwała. Głównym celem wszelkiej działalności jest utrzymywanie system społecznego w stanie równowagi i porządku (zamierzone cele i efekty). behawioryzm - wszystkie zmiany w zachowaniu dają się zaplanować, wywołać i utrwalić dzięki stałemu, konsekwentnemu oddziaływaniu odpowiednio zaprojektowanych bodźców wzmacniających (nagroda) lub wzmocnień negatywnych (kara*). Założeniem tego dyskursu jest m.in. to, iż w identycznych warunkach zewnętrznych różniący się od siebie uczniowie osiągają takie same rezultaty. Podejście to bazuje również na tym, że rozwojem ucznia jest każda zmiana zgodna z oc...

Jak zwierzęta przygotowują się do zimy?

Prezentacja o przygotowaniu zwierząt do zimy stworzona dla uczniów klas 1-3 za pomocą platformy Genially. Prezentacja interaktywna Jak zwierzęta przygotowują się do zimy?

Więcej, mniej, tyle samo - porównywanie liczebności zbiorów

Filmik instruktażowy dla dzieci (na czas edukacji zdalnej) dotyczący porównywania liczebności zbiorów. Pod tym linkiem znajduje się przykładowy krokodylek do porównywania.