Własna notatka - niby tak banalne, ale jakie efekty możemy dzięki niej osiągnąć. Ważne, aby przedstawić ją dzieciakom w dobrym świetle - jest moja, jest mi przydatna, jest stworzona z najważniejszych dla mnie informacji, jest stworzona na mój sposób, najbardziej dla mnie przystępny.
Własne notatki zaczęłam już zlecać dzieciakom pod koniec pierwszej klasy. W drugiej klasie pracujemy z nią już coraz częściej. Staram się prezentować moich uczniom różne sposoby notowania - nie "suchy" tekst a dużo kolorów, rysunki, mapy myśli, hasła, skojarzenia - wszystkim jest to doskonale znane.
Najważniejsze moim zdaniem to zachęcić i pokazać jej dobrą stronę, aby nie była kojarzona z monotonnym pisaniem. Zamiast " Jeju, znowu zeszyt, znowu pisanie" możemy usłyszeć "Kiedy znowu będziemy pisać własną notatkę? O tak, notatka!"
Co dzięki temu ćwiczymy?
- wyszukiwanie najważniejszych informacji
- rozplanowanie przestrzeni w zeszycie
- ćwiczenia grafomotoryczne
- ćwiczenia w przepisywaniu
- ćwiczenia w rozwijaniu zdań
Komentarze
Prześlij komentarz